MENU

Τεστ Οικονομίας: Επανάληψη

Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση σε καθεμία από τις ερωτήσεις που ακολουθούν.
Προσοχή:

  1. Θα πρέπει να απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις.
  2. Η κάθε ερώτηση έχει μοναδική απάντηση.

Παρακαλούμε συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία:

Επώνυμο
Όνομα
Email
1. Αν η ζήτηση ενός αγαθού είναι ελαστική, τότε η αύξηση της τιμής του αγαθού θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η συνολική δαπάνη των καταναλωτών για το αγαθό αυτό.
2. Ένα καταναλωτικό αγαθό δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα και καταναλωτό.
3. Η καμπύλη του Μέσου Σταθερού Κόστους στη βραχυχρόνια περίοδο αρχικά μειώνεται και στη συνέχεια αυξάνεται ως συνέπεια του Νόμου της Φθίνουσας Απόδοσης.
4. Μια ταυτόχρονη αύξηση της προσφοράς και της ζήτησης ενός αγαθού έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της ποσότητας ισορροπίας του αγαθού.
5. Στη βραχυχρόνια περίοδο, καθώς αυξάνεται η ποσότητα του παραγόμενου προϊόντος, το μέσο σταθερό κόστος:
6. Οι άνθρωποι προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την αβεβαιότητα στην οικονομική ζωή με την ανάπτυξη του κλάδου των ασφαλίσεων.
7. Τιμές παρέμβασης είναι οι ανώτατες και οι κατώτατες τιμές.
8. Η συνολική δαπάνη όλων των καταναλωτών για ένα αγαθό είναι τα συνολικά έσοδα (συνολική πρόσοδος) όλων των παραγωγών από την παραγωγή και διάθεση αυτού του αγαθού.
9. Όσο μεγαλύτερη είναι η ανισοκατανομή του εισοδήματος τόσο λιγότερο αξιόπιστο μέτρο του βιοτικού επιπέδου μιας χώρας γίνεται το Κατά Κεφαλήν πραγματικό Α.Ε.Π.
10. Μια επιχείρηση λειτουργεί στη βραχυχρόνια περίοδο παραγωγής. Όταν παράγει 40 μονάδες, παρουσιάζει μέσο μεταβλητό κόστος 8 χρηματικές μονάδες και συνολικό κόστος 400 χρηματικές μονάδες. Το σταθερό κόστος (FC) της επιχείρησης είναι:
11. Η αλγεβρική μορφή της καμπύλης παραγωγικών δυνατοτήτων μιας οικονομίας που παράγει δύο μόνο αγαθά, το Χ και το Ψ, χρησιμοποιώντας όλους τους παραγωγικούς συντελεστές που έχει στη διάθεσή της αποδοτικά (ορθολογικά) και με δεδομένη τεχνολογία παραγωγής, δίνεται από τη σχέση, Ψ = 450 - 3∙Χ :
12. Ο αριθμός των επιχειρήσεων, ως παράγοντας επηρεασμού της προσφοράς, αφορά αποκλειστικά την ατομική καμπύλη προσφοράς.
13. Η τιμή ισορροπίας ενός αγαθού μειώνεται όταν:
14. Το κράτος, για να προστατεύσει τους καταναλωτές, μπορεί να επιβάλει για τα αγαθά πρώτης ανάγκης τιμή μικρότερη από την τιμή ισορροπίας.
15. Η ζήτηση ενός κανονικού αγαθού αυξάνεται, όταν μειώνεται:
16. Μεταξύ παράλληλων ευθειών ζήτησης με αρνητική κλίση, στα σημεία που αντιστοιχούν στην ίδια τιμή, η ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή είναι διαφορετική.
17. Η αγοραία συνάρτηση ζήτησης και προσφοράς ενός αγαθού είναι γραμμική. Όταν η τιμή του παραγωγικού συντελεστή εργασία είναι 4.000 χρηματικές μονάδες, η αγορά του αγαθού ισορροπεί για τιμή 50 χρηματικές μονάδες και ποσότητα 100 κιλά. Σε αυτή την τιμή, ο λόγος της ποσοστιαίας μεταβολής της προσφερόμενης ποσότητας προς την ποσοστιαία μεταβολή της τιμής του παραγωγικού συντελεστή εργασία είναι ίσος με -2. Αν η τιμή του παραγωγικού συντελεστή εργασία αυξηθεί στις 5.000 χρηματικές μονάδες, η νέα τιμή και ποσότητα ισορροπίας είναι 100 χρηματικές μονάδες και 75 κιλά αντίστοιχα. Η συνάρτηση προσφοράς του αγαθού, (με σταθερή ζήτηση) που αφορά τιμή του παραγωγικού συντελεστή εργασία ίση με 5.000 χρηματικές μονάδες είναι:
18. Το ενοίκιο μιας επιχείρησης είναι 1000 ευρώ το μήνα ενώ ο εργατικός μισθός είναι 460 και το κόστος της πρώτης ύλης ανά μονάδα προϊόντος είναι 12 ευρώ. Όταν η επιχείρηση απασχολεί 5 εργάτες το προϊόν ανά εργάτη είναι 15. Το συνολικό κόστος της επιχείρησης είναι 3480.
19. Τα αγαθά Α και Β είναι μεταξύ τους υποκατάστατα. Μία αύξηση της τιμής του αγαθού Α, η ζήτηση του οποίου είναι ελαστική, με όλους τους άλλους προσδιοριστικούς παράγοντες σταθερούς (ceteris paribus), θα έχει ως αποτέλεσμα η συνολική δαπάνη των καταναλωτών:
20. Στον κάθετο άξονα του διαγράμματος του Συνολικού Προϊόντος του μεταβλητού συντελεστή απεικονίζεται:
21. Αν στην αγορά ενός αγαθού υπάρξει μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης, από μείωση της προσφοράς, τότε τα έσοδα των παραγωγών:
22. Η καμπύλη ζήτησης με ελαστικότητα ζήτησης ίση με το μηδέν σε όλα τα σημεία της είναι ευθεία παράλληλη προς τον άξονα των ποσοτήτων.
23. Η ελαστικότητα προσφοράς είναι μεγαλύτερη στη βραχυχρόνια περίοδο απ’ ότι στη μακροχρόνια περίοδο παραγωγής.
24. Οι έννοιες της βραχυχρόνιας και της μακροχρόνιας περιόδου δεν αντιστοιχούν σε κάποια συγκεκριμένη ημερολογιακή περίοδο.
25. Αν η ελαστικότητα ζήτησης είναι ίση με το μηδέν σε όλα τα σημεία της καμπύλης ζήτησης, τότε η ζήτηση χαρακτηρίζεται τελείως ελαστική.
26. Στην ανάλυση του οικονομικού συστήματος και της λειτουργίας της αγοράς γίνετε η υπόθεση ότι τα οικονομούντα άτομα, δηλαδή τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις, δεν έχουν πλήρη γνώση των δεδομένων που επικρατούν.
27. Η διεύρυνση των παραγωγικών δυνατοτήτων μιας οικονομίας στο μέλλον μπορεί να επέλθει και από την αυξημένη παραγωγή κεφαλαιουχικών αγαθών
28. Μια ταυτόχρονη αύξηση της προσφοράς και της ζήτησης ενός αγαθού έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της ποσότητας ισορροπίας του αγαθού.
29. Στη βραχυχρόνια περίοδο, καθώς αυξάνεται η ποσότητα του παραγόμενου προϊόντος, το μέσο σταθερό κόστος μειώνεται συνεχώς.
30. Η μηχανή ενός αυτοκινήτου είναι τελικό προϊόν.
31. Η επιδίωξη της μέγιστης χρησιμότητας αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό της συμπεριφοράς του καταναλωτή στη ζήτηση αγαθών.
32. Με σταθερή τη ζήτηση, όταν μειώνεται η προσφορά, αυξάνεται η τιμή ισορροπίας, ενώ η ποσότητα ισορροπίας μειώνεται.
33. Υποθέτουμε ότι μια οικονομία παράγει δύο αγαθά, Χ και Υ. Όταν το κόστος ευκαιρίας του αγαθού Χ είναι ίσο με 3 , αυτό σημαίνει ότι για να παραχθούν 3 μονάδες από το αγαθό Υ πρέπει να θυσιαστούν:
34. Στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν της Ελλάδος περιλαμβάνεται και το προϊόν που παράγεται από Έλληνες που εργάζονται σε άλλες χώρες.
35. Αν σε ένα έτος το πραγματικό Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν είναι μικρότερο από το πραγματικό Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν, αυτό σημαίνει ότι:
36. Στη βραχυχρόνια περίοδο παραγωγής, η συμπεριφορά του συνολικού, του μέσου και του οριακού προϊόντος εξηγείται από το νόμο της φθίνουσας ή μη ανάλογης απόδοσης.
37. Ο σπουδαιότερος παράγοντας που προσδιορίζει το μέγεθος της ελαστικότητας της προσφοράς, είναι ο χρόνος.
38. Όταν το οριακό προϊόν είναι μικρότερο από το μέσο προϊόν, τότε το μέσο προϊόν θα αυξάνεται με την προσθήκης εργασίας.
39. Αγαθό Χ με ED = -1,2 έχει υποκατάστατο το αγαθό Y με ED = -0,5. Αν μειωθεί η προσφορά του αγαθού Χ, τότε θα αυξηθεί η συνολική δαπάνη και των δύο αγαθών.
40. Κατά τον υπολογισμό του Α.Ε.Π. λαμβάνεται υπόψη η αξία της παραγωγής που δημιουργείται μέσα στην επικράτεια μιας χώρας μόνο από τους μόνιμους κατοίκους της χώρας.

    +30

    CONTACT US
    CALL US