MENU

Τεστ Οικονομίας: Επανάληψη

Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση σε καθεμία από τις ερωτήσεις που ακολουθούν.
Προσοχή:

  1. Θα πρέπει να απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις.
  2. Η κάθε ερώτηση έχει μοναδική απάντηση.

Παρακαλούμε συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία:

Επώνυμο
Όνομα
Email
1. Ταυτόχρονη αύξηση της προσφοράς και της ζήτησης ενός αγαθού είναι δυνατόν να μη μεταβάλλει την τιμή του.
2. Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (Α.Ε.Π.) αγνοεί τη σύνθεση και την κατανομή της παραγωγής.
3. Το ονομαστικό Α.Ε.Π αυξάνεται μόνο λόγω αύξησης των τιμών των τελικών αγαθών.
4. Τα ελεύθερα αγαθά έχουν συνήθως ανελαστική ζήτηση.
5. Το οικόπεδο πάνω στο οποίο κτίζεται ένα εργοστάσιο ανήκει στο συντελεστή παραγωγής "κεφάλαιο".
6. Μια αύξηση της τιμής ενός αγαθού κατά 3% θα μειώσει τη ζήτηση κατά 6%, αν η \ [ E_D=\ ] = -2.
7. Το ανερχόμενο τμήμα της καμπύλης του οριακού κόστους, που βρίσκεται πάνω από την καμπύλη του μέσου μεταβλητού κόστους, αποτελεί τη βραχυχρόνια καμπύλη προσφοράς της επιχείρησης.
8. Όταν το οριακό προϊόν είναι μικρότερο από το μέσο προϊόν, τότε το μέσο προϊόν θα αυξάνεται με την προσθήκης εργασίας.
9. Με σταθερή τη ζήτηση, όταν αυξάνεται η προσφορά, μειώνεται η τιμή ισορροπίας, ενώ η ποσότητα ισορροπίας αυξάνεται.
10. Ο αριθμός των καταναλωτών αφορά τόσο την ατομική όσο και την αγοραία καμπύλη ζήτησης.
11. Δίνονται τα σημεία \[ Α (Ρ_Α=10, Q_A=50) \] και \[ Β (Ρ_Β=15, Q_Β=30) \] μιας γραμμικής καμπύλης ζήτησης. Η ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή στο σημείο \[ Α \] είναι:
12. Στα ευπαθή γεωργικά προϊόντα η καμπύλη προσφοράς τους είναι παράλληλη στον άξονα των ποσοτήτων.
13. Μία οικονομία που παράγει μόνο δύο αγαθά, το \[ Χ \] και το \[ Ψ\] , χρησιμοποιώντας όλους τους παραγωγικούς συντελεστές που έχει στη διάθεσή της αποδοτικά (ορθολογικά), με δεδομένη την τεχνολογία παραγωγής, μπορεί να παράγει 60 μονάδες από το αγαθό \[ Χ\] και 100 μονάδες από το αγαθό \[ Ψ \] ή 80 μονάδες από το αγαθό \[ Χ \] και 60 μονάδες από το αγαθό \[ Ψ \]. Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, το κόστος ευκαιρίας (εναλλακτικό κόστος) του αγαθού \[ Χ \] σε όρους του αγαθού \[ Ψ \] είναι ίσο με:
14. Η πορεία της καμπύλης του οριακού κόστους (M.C.) και της καμπύλης του οριακού προϊόντος (M.P.), βραχυχρόνια, εξηγείται από το νόμο της φθίνουσας απόδοσης.
15. Η επιχείρηση βραχυχρόνια για να αρχίσει την παραγωγή, θα πρέπει με τα συνολικά έσοδα αυτής της παραγωγής να καλύπτει τουλάχιστον το σταθερό κόστος της.
16. Μια επιχείρηση, με μοναδικό μεταβλητό συντελεστή την εργασία, μεγιστοποιεί το μέσο προϊόν της εργασίας, όταν απασχολεί πέντε εργάτες και το οριακό προϊόν του πέμπτου εργάτη είναι 32. Το συνολικό προϊόν της επιχείρησης, όταν απασχολεί πέντε εργάτες, είναι:
17. Στην αγορά του γάλακτος μια αύξηση του κόστους αγοράς μηχανημάτων για την επεξεργασία του, με μια ταυτόχρονη αναμονή από πλευράς καταναλωτών για μείωση της τιμής του, είναι δυνατόν να αφήσει την ποσότητα ισορροπίας του αγαθού ανεπηρέαστη.
18. Το οριακό προϊόν της εργασίας δίνεται από τον λόγο: μεταβολή του συνολικού κόστους προς μεταβολή του συνολικού προϊόντος.
19. Το μαγνητόφωνο ενός παιδιού είναι καταναλωτό αγαθό.
20. Η ελαστικότητα προσφοράς ενός αγαθού είναι μεγαλύτερη στη μακροχρόνια περίοδο από ότι στη βραχυχρόνια περίοδο.
21. Η ζήτηση ενός αγαθού μεταβάλλεται προς την αντίθετη κατεύθυνση με τη μεταβολή της τιμής του υποκατάστατου αγαθού.
22. Ο συντελεστής παραγωγής «έδαφος» περιλαμβάνει τη γεωγραφική έκταση και τις ιδιότητες του εδάφους, ανεξάρτητα αν είναι χρήσιμο στην παραγωγική διαδικασία.
23. To μέσο προϊόν παίρνει τη μέγιστη τιμή του, όταν:
24. Ο Δείκτης Τιμών ενός έτους προκύπτει από τον τύπο Δ.Τ. έτους = (Τ έτους )/(Τ έτους βάσης) * 100, όταν η οικονομία παράγει ένα μόνο αγαθό.
25. Τα αγαθά Α και Β είναι μεταξύ τους υποκατάστατα. Μία αύξηση της τιμής του αγαθού Α, η ζήτηση του οποίου είναι ελαστική, με όλους τους άλλους προσδιοριστικούς παράγοντες σταθερούς (ceteris paribus), θα έχει ως αποτέλεσμα η συνολική δαπάνη των καταναλωτών:
26. Η αύξηση του αριθμού των καταναλωτών συνεπάγεται και την αύξηση της ζήτησης ενός αγαθού.
27. Σε μια ευθύγραμμη καμπύλη ζήτησης, δύο σημεία, συμμετρικά ως προς το μέσο της, έχουν όμοια Συνολική Δαπάνη και η τοξοειδής ελαστικότητα ζήτησης (Ετόξου) ισούται με -1.
28. Το οριακό προϊόν της εργασίας, είναι το προϊόν που παράγει κάθε φορά ο επιπλέον εργάτης που προστίθεται στην παραγωγή.
29. Καταναλωτά αγαθά είναι εκείνα που μόνο μια φορά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το σκοπό που έχουν παραχθεί.
30. Η συνολική δαπάνη των καταναλωτών για ένα αγαθό μειώνεται, όταν η τιμή:
31. Ο σπουδαιότερος λόγος που επιβάλλει τη διάκριση της ανάλυσης της οικονομική θεωρίας σε μικροοικονομικό και μακροοικονομικό επίπεδο είναι το σφάλμα σύνθεσης.
32. Στην μακροοικονομική ανάλυση σημείο αναφοράς είναι:
33. Η επιδίωξη της μέγιστης χρησιμότητας αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό της συμπεριφοράς του καταναλωτή στη ζήτηση αγαθών.
34. Η καμπύλη του Μέσου Σταθερού Κόστους στη βραχυχρόνια περίοδο αρχικά μειώνεται και στη συνέχεια αυξάνεται ως συνέπεια του Νόμου της Φθίνουσας Απόδοσης.
35. Ο νόμος της φθίνουσας απόδοσης ισχύει, επειδή μεταβάλλονται οι αναλογίες που υπάρχουν κάθε φορά ανάμεσα στους σταθερούς και τους μεταβλητούς συντελεστές.
36. Η τιμή ισορροπίας ενός αγαθού μειώνεται όταν:
37. Αν η εισοδηματική ελαστικότητα του αγαθού \[Χ\] είναι \[Ε_Υ=-2\] , τότε το \[Χ\] είναι κατώτερο αγαθό .
38. Αν το κόστος ευκαιρίας δύο αγαθών Κ και Λ είναι αύξον, τότε όταν μειώνεται η παραγωγή του αγαθού Κ, ταυτόχρονα :
39. Η αλλαγή των προτιμήσεων των καταναλωτών δεν θα επηρεάσει την καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων.
40. Δίνονται δύο παράλληλες καμπύλες ζήτησης D1 και D2. Μεταξύ των σημείων Α και Β:

    +30

    CONTACT US
    CALL US