MENU

Τεστ Οικονομίας: Επανάληψη

Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση σε καθεμία από τις ερωτήσεις που ακολουθούν.
Προσοχή:

  1. Θα πρέπει να απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις.
  2. Η κάθε ερώτηση έχει μοναδική απάντηση.

Παρακαλούμε συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία:

Επώνυμο
Όνομα
Email
1. Το μέγεθος των προϊόντων της παραοικονομίας μιας χώρας δυσκολεύει τη σύγκριση του βιοτικού της επιπέδου με αυτό μιας άλλης χώρας.
2. Κατά τον υπολογισμό του Α.Ε.Π. λαμβάνεται υπόψη η αξία της παραγωγής που δημιουργείται μέσα στην επικράτεια μιας χώρας μόνο από τους μόνιμους κατοίκους της χώρας.
3. Η ελαστικότητα ζήτησης μειώνεται όταν ισούται κάθε φορά με έναν μικρότερο αρνητικό αριθμό και η ζητούμενη ποσότητα στην περίπτωση αυτή είναι πολύ ευαίσθητη στις μεταβολές της τιμής.
4. Η Καμπύλη των Παραγωγικών Δυνατοτήτων μιας οικονομίας, δείχνει τις μεγαλύτερες ποσότητες ενός προϊόντος που είναι δυνατόν να παραχθούν στην οικονομία, για κάθε δεδομένη ποσότητα του άλλου προϊόντος.
5. Οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεπεράσουν την έλλειψη των αγαθών , μεταξύ άλλων , με την οργανωμένη δραστηριότητα , την ανάπτυξη της τεχνολογίας και την εξεύρεση νέων παραγωγικών πόρων.
6. Αγαθό Χ με ED = -1,2 έχει υποκατάστατο το αγαθό Y με ED = -0,5. Αν μειωθεί η προσφορά του αγαθού Χ, τότε θα αυξηθεί η συνολική δαπάνη και των δύο αγαθών.
7. Η αύξηση της ζήτησης ενός αγαθού \[ Χ \] με σταθερή την καμπύλη προσφοράς του θα αυξήσει τη συνολική δαπάνη των καταναλωτών για το αγαθό \[ Χ \] .
8. Η εκμετάλλευση ακαλλιέργητης γης μετατοπίζει την καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων προς τα δεξιά.
9. Αν το κόστος ευκαιρίας δύο αγαθών Κ και Λ είναι αύξον, τότε όταν μειώνεται η παραγωγή του αγαθού Κ, ταυτόχρονα :
10. Η συνάρτηση παραγωγής εκφράζει τη σχέση που συνδέει τη μέγιστη ποσότητα προϊόντος, που μπορεί να παραχθεί σε ορισμένο χρόνο, με συγκεκριμένες ποσότητες συντελεστών και με δεδομένη την τεχνολογία παραγωγής.
11. Η επιβολή ανώτατης τιμής πρέπει να είναι μακροχρόνια , για να αποφεύγεται η «μαύρη αγορά».
12. Αν η ζήτηση ενός αγαθού είναι ανελαστική, τότε η αύξηση της τιμής του θα προκαλέσει αύξηση της συνολικής δαπάνης των καταναλωτών για το αγαθό αυτό.
13. Μια αύξηση της τιμής ενός αγαθού κατά 10% θα οδηγήσει σε αύξηση της προσφερόμενης ποσότητάς του πάνω από 10%, αν η προσφορά του είναι ελαστική.
14. Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (Α.Ε.Π.) μιας οικονομίας είναι η συνολική προστιθέμενη αξία της παραγωγής όλων των επιχειρήσεών της.
15. Αν σε μια οικονομία Α υπάρξει εισροή εργατικού δυναμικού από μια οικονομία Β, τότε η καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων της οικονομίας Α θα μετατοπιστεί προς τα δεξιά ενώ η καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων της οικονομίας Β θα μετατοπιστεί προς τα αριστερά.
16. Στην μικροοικονομική ανάλυση σημείο αναφοράς είναι:
17. Το μέσο μεταβλητό κόστος μεταβάλλεται ως μέγεθος πιο έντονα από το οριακό κόστος.
18. Η ελαστικότητα ζήτησης για το αγαθό "Κ" είναι ίση με \[ –2\] . Αυτό σημαίνει ότι:
19. Ο Νόμος της φθίνουσας ή μη ανάλογης απόδοσης είναι μια εμπειρική διαπίστωση που ισχύει για κάθε παραγωγική διαδικασία, με σταθερή και αμετάβλητη τεχνολογία.
20. Η ελαστικότητα προσφοράς ενός αγαθού είναι μεγαλύτερη στη μακροχρόνια περίοδο απ’ ότι στη βραχυχρόνια περίοδο.
21. Ο νόμος της φθίνουσας ή μη ανάλογης απόδοσης είναι η αιτία που:
22. Τα αγαθά \[ Χ \] και \[ Ψ \] είναι υποκατάστατα, ενώ τα αγαθά \[ Χ \] και \[ Ω \] είναι συμπληρωματικά. Μία αύξηση της τιμής του αγαθού \[ Χ \] με όλους τους άλλους προσδιοριστικούς παράγοντες σταθερούς (ceteris paribus), θα έχει ως αποτέλεσμα να:
23. Με σταθερή τη ζήτηση, όταν αυξάνεται η προσφορά, μειώνεται η τιμή ισορροπίας, ενώ η ποσότητα ισορροπίας αυξάνεται.
24. Όταν το οριακό προϊόν είναι μικρότερο από το μέσο προϊόν, τότε το μέσο προϊόν θα αυξάνεται με την προσθήκης εργασίας.
25. Το οριακό κόστος ως μέγεθος, μεταβάλλεται λιγότερο έντονα από το μέσο μεταβλητό κόστος.
26. Το οριακό κόστος είναι ο λόγος της μεταβολής του συνολικού προϊόντος προς τη μεταβολή του συνολικού κόστους.
27. Το πραγματικό Α.Ε.Π. μετρά:
28. Η δυνατότητα της επιχείρησης να προσαρμόζει τα δεδομένα της είναι καλύτερη, όσο μεγαλύτερο είναι το χρονικό διάστημα προσαρμογής της παραγωγής και της προσφοράς της στις μεταβολές των τιμών.
29. Η διαφήμιση επιδρά ψυχολογικά στην συμπεριφορά του καταναλωτή και του δημιουργεί την επιθυμία απόκτησης αγαθών, δηλαδή του δημιουργεί ανάγκες που διαφορετικά δεν θα υπήρχαν.
30. Το κόστος ευκαιρίας ενός αγαθού \[ Ζ \] σε όρους του αγαθού \[ Κ \] είναι:
31. Η αύξηση του αριθμού των καταναλωτών συνεπάγεται και την αύξηση της ζήτησης ενός αγαθού.
32. Η κυκλοφορία των προϊόντων μέσα στο οικονομικό σύστημα συνοδεύεται από μια αντίθετη σε κατεύθυνση κυκλοφορία χρήματος.
33. Η τηλεόραση σε ένα νοικοκυριό είναι επενδυτικό αγαθό.
34. Η ελαστικότητα προσφοράς είναι μεγαλύτερη στη βραχυχρόνια περίοδο απ’ ότι στη μακροχρόνια περίοδο παραγωγής.
35. Μια αύξηση στις τιμές των παραγωγικών συντελεστών που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή ενός αγαθού θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της προσφοράς του.
36. Στην παραγωγή ενός αγαθού κατά τη βραχυχρόνια περίοδο μία αύξηση του μοναδικού μεταβλητού συντελεστή κατά 2 μονάδες δίνει στο συνολικό προϊόν αύξηση κατά 12 μονάδες προϊόντος. Τότε το οριακό προϊόν ισούται με:
37. Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (Α.Ε.Π.) αγνοεί τη σύνθεση και την κατανομή της παραγωγής.
38. Το ύψος του ¨καπέλου¨ το οποίο δημιουργείται από την επιβολή ανώτατης τιμής προκύπτει αν από την τιμή ισορροπίας αφαιρέσουμε την ανώτατη τιμή.
39. Το πραγματικό Α.Ε.Π. μιας χώρας μεταβάλλεται όταν μεταβάλλονται οι τιμές και οι ποσότητες.
40. Αν η εισοδηματική ελαστικότητα του αγαθού \[Χ\] είναι \[Ε_Υ=-2\] , τότε το \[Χ\] είναι κατώτερο αγαθό .

    +30

    CONTACT US
    CALL US