MENU

Τεστ Οικονομίας: Επανάληψη

Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση σε καθεμία από τις ερωτήσεις που ακολουθούν.
Προσοχή:

  1. Θα πρέπει να απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις.
  2. Η κάθε ερώτηση έχει μοναδική απάντηση.

Παρακαλούμε συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία:

Επώνυμο
Όνομα
Email
1. To μέσο προϊόν παίρνει τη μέγιστη τιμή του, όταν:
2. Η ελαστικότητα προσφοράς των επιχειρήσεων επηρεάζεται από τον παράγοντα χρόνο. Μακροχρόνια, η ελαστικότητα προσφοράς σε σχέση με τη βραχυχρόνια περίοδο είναι:
3. Στην μακροοικονομική ανάλυση σημείο αναφοράς είναι:
4. Η ζήτηση ενός αγαθού μεταβάλλεται προς την αντίθετη κατεύθυνση με τη μεταβολή της τιμής του υποκατάστατου αγαθού (ceteris paribus).
5. Η καμπύλη ζήτησης ενός αγαθού είναι ευθεία γραμμή που τέμνει τον άξονα των τιμών στο σημείο Α και τον άξονα των ποσοτήτων στο σημείο Β. Στο μέσο Μ του ευθύγραμμου τμήματος ΑΒ, για την ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή ισχύει:
6. Οι ανάγκες ως σύνολο δεν είναι απεριόριστες και καθεμία ανάγκη ξεχωριστά υπόκειται σε προσωρινό κορεσμό.
7. Στα ευπαθή γεωργικά προϊόντα η καμπύλη προσφοράς τους είναι παράλληλη στον άξονα των ποσοτήτων.
8. Ο αριθμός των επιχειρήσεων, ως παράγοντας επηρεασμού της προσφοράς, αφορά αποκλειστικά την ατομική καμπύλη προσφοράς.
9. Ο σπουδαιότερος παράγοντας που προσδιορίζει το μέγεθος της ελαστικότητας της προσφοράς, είναι ο χρόνος.
10. Ο νόμος της φθίνουσας απόδοσης ισχύει στη μακροχρόνια περίοδο, επειδή μεταβάλλονται οι αναλογίες που υπάρχουν κάθε φορά ανάμεσα στους σταθερούς και τους μεταβλητούς συντελεστές.
11. Κεφαλαιουχικά αγαθά είναι εκείνα που χρησιμοποιούνται για την άμεση ικανοποίηση των αναγκών των ανθρώπων.
12. Αν η ανώτατη τιμή που θα επιβληθεί από το κράτος για ένα προϊόν είναι μεγαλύτερη της τιμής ισορροπίας του προϊόντος στην αγορά , τότε θα δημιουργηθεί έλλειμμα στην αγορά του.
13. Η ελαστικότητα ζήτησης μειώνεται όταν ισούται κάθε φορά με έναν μικρότερο αρνητικό αριθμό και η ζητούμενη ποσότητα στην περίπτωση αυτή είναι πολύ ευαίσθητη στις μεταβολές της τιμής.
14. Μια ταυτόχρονη αύξηση της προσφοράς και της ζήτησης ενός αγαθού έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της ποσότητας ισορροπίας του αγαθού.
15. Το αγαθό \[ Κ \] είναι συμπληρωματικό του αγαθού \[ Λ \]. Η ελαστικότητα ζήτησης, ως προς την τιμή για το αγαθό \[ Κ \] , είναι \[ |ΕD| =\] 1,5 και για το αγαθό \[ Λ \] είναι \[ |ΕD|= \] 1,8. Αν αυξηθεί η τιμή του αγαθού \[ Κ \] , με όλους τους άλλους προσδιοριστικούς παράγοντες σταθερούς, αυτό θα οδηγήσει σε:
16. Στην μικροοικονομική ανάλυση σημείο αναφοράς είναι:
17. Για ένα αγαθό με γραμμική συνάρτηση ζήτησης (QD = α + β * P, α > 0, β < 0, QD ≥ 0, P ≥ 0) και γραμμική συνάρτηση προσφοράς ( QS = γ + δ * P, δ > 0, QS ≥ 0, P ≥ 0) αν μειωθεί ο αριθμός των καταναλωτών που επιλέγουν το αγαθό αυτό και ταυτόχρονα αυξηθεί ο αριθμός των επιχειρήσεων που παράγουν και προσφέρουν το αγαθό αυτό, με την υπόθεση «ceteris paribus», τότε η τιμή ισορροπίας του αγαθού:
18. Η ελαστικότητα προσφοράς ενός αγαθού είναι μεγαλύτερη στη μακροχρόνια περίοδο απ’ ότι στη βραχυχρόνια περίοδο.
19. Κανονικά ονομάζονται τα αγαθά των οποίων η ζήτηση αυξάνεται, όταν αυξάνεται το εισόδημα των καταναλωτών.
20. Καθώς η παραγωγή ενός αγαθού αυξάνεται, το σταθερό κόστος ανά μονάδα προϊόντος δεν μεταβάλλεται. 
21. Μία μείωση της τιμής ενός αγαθού κατά 10% θα οδηγήσει σε μια αύξηση της ζητούμενης ποσότητάς του πάνω από 10%, αν η ζήτησή του είναι ελαστική.
22. Το πραγματικό Α.Ε.Π. μιας χώρας μεταβάλλεται όταν μεταβάλλονται οι τιμές και οι ποσότητες.
23. Το χρηματικό κόστος ενός αγαθού είναι το πραγματικό ή εναλλακτικό κόστος του εκφρασμένο σε χρήμα.
24. Η προσφορά θεωρείται ελαστική, όταν:
25. Στη βραχυχρόνια περίοδο παραγωγής , το άθροισμα του μέσου σταθερού και του μέσου μεταβλητού κόστους αποτελούν το Συνολικό Κόστος της επιχείρησης.
26. Μετά από κάποιο επίπεδο παραγωγής, όσο η παραγωγή θα αυξάνεται, η σημασία του μέσου σταθερού κόστους θα μειώνεται και το μέσο συνολικό κόστος θα επηρεάζεται κυρίως από το μέσο μεταβλητό κόστος και θα ακολουθεί την ίδια ανοδική πορεία.
27. Η αύξηση της ζήτησης ενός αγαθού \[ Χ \], με σταθερή την καμπύλη προσφοράς του, θα αυξήσει τη συνολική δαπάνη των καταναλωτών για το αγαθό \[ Χ \] .
28. Ο νόμος της φθίνουσας απόδοσης ισχύει, επειδή μεταβάλλονται οι αναλογίες που υπάρχουν κάθε φορά ανάμεσα στους σταθερούς και μεταβλητούς συντελεστές.
29. Σε μια παραγωγική διαδικασία το άθροισμα των οριακών προϊόντων σε κάθε επίπεδο απασχόλησης μας δίνει το συνολικό προϊόν.
30. Στην ανάλυση του οικονομικού συστήματος και της λειτουργίας της αγοράς, γίνεται συνήθως η υπόθεση ότι ένας εργαζόμενος γνωρίζει τους μισθούς που προσφέρουν όλοι οι εργοδότες και μπορεί να επιλέξει τον εργοδότη που προσφέρει το μεγαλύτερο μισθό.
31. Αν μειωθούν οι δαπάνες για τα καύσιμα που χρησιμοποιεί μια επιχείρηση για την παραγωγή του προϊόντος της, τότε:
32. Το πραγματικό κόστος ενός αγαθού είναι τα άλλα αγαθά που θυσιάστηκαν για την παραγωγή του.
33. Η περίπτωση που η ελαστικότητα προσφοράς \[ E_s \] είναι ίση με το μηδέν \[ (Εs=0) \] αναφέρεται κυρίως σε ευπαθή γεωργικά προϊόντα, τα οποία δεν μπορούν να διατηρηθούν και πρέπει οπωσδήποτε να προσφερθούν σε οποιαδήποτε τιμή σε μια ορισμένη περίοδο.
34. Μεταξύ παράλληλων ευθειών ζήτησης με αρνητική κλίση, στα σημεία που αντιστοιχούν στην ίδια τιμή, η ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή είναι διαφορετική.
35. Μία ταυτόχρονη αύξηση της ζήτησης και της προσφοράς ενός αγαθού θα οδηγήσει σε μείωση της ποσότητας ισορροπίας του.
36. Οι ροές αγαθών, παραγωγικών συντελεστών και χρήματος μεταξύ των επιχειρήσεων, των νοικοκυριών και του κράτους είναι συνεχείς και έχουν πάντοτε το ίδιο μέγεθος.
37. Το οριακό κόστος δείχνει τον ρυθμό με τον οποίο μεταβάλλεται το συνολικό κόστος, όταν μεταβάλλεται η παραγόμενη ποσότητα κατά μία μονάδα.
38. Στην αγορά ενός αγαθού, η μείωση της προσφοράς του, με σταθερή τη ζήτησή του, προκαλεί μείωση της τιμής ισορροπίας και αύξηση της ποσότητας ισορροπίας.
39. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά ανάμεσα στην ανώτατη τιμή και την τιμή ισορροπίας ενός αγαθού, τόσο μεγαλύτερο είναι το έλλειμμα που δημιουργείται στην αγορά του συγκεκριμένου αγαθού.
40. Η ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή ενός αγαθού είναι ίση με -2. Αν η τιμή του αγαθού αυξηθεί κατά 20%, τότε η ποσοστιαία μεταβολή της συνολικής δαπάνης των καταναλωτών είναι ίση με:

    +30

    CONTACT US
    CALL US